Twoje zakupy
  :. ilość produktów: 0
  :. wartość zakupów: 0
Przejdź do koszyka | Idź do kasy




lub wybierz autora / datę wydania

Jesteś tutaj: start > produkty

Leasing jako metoda finansownia przedsiębiorstwa w systemie kryzysu - Maciej Kramarek

Data wydania: 2005r.

cena: 42.00zł
Wersja drukowana
Wersja drukowana





autorzy: (rozwiń)
opis:

(...) Okres transformacji postawił przed podmiotami gospodarczymi nowe zadania, wśród których do bardzo istotnych należy umiejętność oraz warunki pozyskiwania finansowania na zasadach rynkowych. (...) Dr Maciej Kramarek aktywnie uczestniczył w opracowywaniu i wdrażaniu oryginalnej koncepcji finansowania dostaw taboru dla PKP, które znajdowały się w sytuacji bankruta, odnotowując straty w wielkości eliminującej możliwość pozyskania kredytu w rozmiarach niezbędnych dla kontynuowania procesu restrukturyzacji. (...) Dysponując nie tylko unikatowymi danymi źródłowymi, cennymi z punktu widzenia historii gospodarczej, a także doświadczeniem ekonomisty teoretyka i metodologa, przedstawił historię leasingu taboru na tle uwarunkowań ustrojowych i systemowych, ukazując czytelnikowi zawite zależności występujące na styku ekonomii, prawa i polityki.


 


 


 


 


 


 


 


prof. dr hab. Wacław Wilczyński, Akademia Ekonomiczną w Poznaniu


 


 


 


 


 


 


 


Zgodnie z deklaracją Autora, cel pracy polegał na przekonaniu czytelnika o niemożności uzyskania finansowania dla PKP za pośrednictwem kredytu, wyjaśnieniu powodów tego stanu rzeczy i uzasadnieniu, dlaczego racjonalne stały się zabiegi o finansowanie leasingiem. Następnie na pokazaniu, jakiej pomysłowości, wiedzy teoretycznej i umiejętności organizacyjnych wymagało osiągnięcie celu w postaci sfinansowania dostaw wagonów o wartości kilkuset milionów złotych. Uważam, że w pracy cele te w pełni zrealizowano. Metoda finansowania dostaw taboru jawi się w kontekście jej lektury jako duże osiągnięcie teoretyczne i organizacyjne.


 


 


 


 


 


 


 


prof. dr hab. Andrzej Matysiak, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu


 


 


 


 


 


 


 


(...) Pojawiające się w PKP zapotrzebowanie na tabor specjalizowany i specjalistyczny nowych generacji nie mogło być realizowane ze względu na brak wolnych środków finansowych, a ostatecznie całkowitą utratę płynności finansowej przez PKP. Na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych zaczęło pojawiać się coraz więcej wagonów obcych zarządów kolejowych i wagonów prywatnych, których eksploatacja przynosiła zdecydowanie mniejsze przychody PKP niż w przypadku wagonów własnych. (...) W opisanej sytuacji, przed totalnym załamaniem przewozów towarowych w PKP i upadłością kilku zakładów produkujących tabor ratować mogło jedynie szybkie znalezienie skutecznych i efektywnych rozwiązań w zakresie finansowania inwestycji przez PKP (...) Jak trudno było znaleźć i przekonać podmioty finansowe do zaryzykowania finansowania dostaw wagonów dla PKP, można sobie wyobrazić, pamiętając o stracie bilansowej PKP sięgającej 2,5 mld zł oraz o zajmowaniu przez komorników kont PKP z tytułu niespłaconych zobowiązań - również w stosunku do Skarbu Państwa.


 


 


 


 


 


 


 


Zadanie to zrealizował pan dr Maciej Kramarek.


 


 


 


 


 


 


 


dyr. Robert Matuszyk, naczelny dyrektor PKP CARGO



spis treści: (rozwiń)



Produkty pokrewne




W obecnym, oddawanym do rąk zainteresowanych tomie monografii daje się zauważyć wyraźny akcent...





cena: 31.50




"W tytule określenie Studia varia jest trafne, uprzedza bowiem czytelnika, że będzie miał do...





cena: 48.00